duminică, 3 noiembrie 2013

Aşteptarea

În viaţa mea de toate zilele, sunt destul de multe ocazii când aştept. Aştept să vină trenul, aştept să se fiarbă un ou, aştept la coadă să-mi plătesc cumpărăturile sau să intru în cabinetul unui medic. Dar cea mai dureroasă aşteptare este atunci când aştept să plătesc ceva pentru care nu primesc (aparent) nimic în schimb: la Ghişeul unde se plătesc taxele şi impozitele.
La Ghişeu, timpul curge în altă dimensiune, ceea ce mă face să mă gândesc la romanele şi povestirile lui Kafka. Câteodată mi se ridică tensiunea, nu pentru că ar fi prea multe persoane în faţa mea la rând, ci pentru că observ că la anumite Ghişee funcţionarii par să stea degeaba. Uneori, la Ghişeu nu este nimeni, deşi ar trebui să fie, pentru că ne aflăm în programul de lucru afişat. Telefonul sună în van şi atunci înţeleg de ce nu a răspuns nimeni atunci când am sunat eu.
Se mai întâmplă să fiu singură în faţa unui Ghişeu gol, fără să ştiu când sau dacă va veni vreun funcţionar. Uneori mai apare câte cineva care aşteaptă, dar care pe parcurs renunţă. Apoi trece un bătrân pe lângă mine şi mi-e teamă că, deşi merge de-a lungul coridorului cu viteza melcului, sau chiar dacă se duce acasă unde bea un ceai şi se uită la ştiri, tot are timp să se întoarcă, la fel de lent, fără ca eu să fi rezolvat problema mea de la Ghişeu.
Povestiri de groază cu Ghişeele din România pot fi citite aici, totuşi am avut de-a face cu aşteptarea din instituţii publice şi în alte ţări, aşa că nu mi se pare ceva special. Ceea ce este cu adevărat deosebit şi nou e posibilitatea de a-ţi plăti online taxele şi impozitele locale. E adevărat că trebuie să faci iniţial un drum până la unul din sediile Direcţiei şi Impozite şi Taxe Locale cu buletinul, dar o dată ce primeşti un nume de utilizator şi o parolă poţi să-ţi activezi contul şi să faci plăţile cu cardul, pe Internet, de oriunde.
Ghişeul electronic prezintă avantajul că funcţionează la orice oră, deci nu eşti condiţionat de orele de relaţii (sado-maso) cu publicul. Dacă mi-aş plăti taxele online, nu doar că aş salva timpul deplasării la sediul DITL, dar aş fi scutită de toţi nervii pe care inevitabil mi-i fac în astfel de situaţii. În schimb, m-aş cufunda într-o carte bună sau m-aş relaxa cu o şedinţă de aromaterapie în propria cadă, bând un pahar de şampanie, pe muzică ambientală. Şi mai bine, aş putea să mă distrez cântând karaoke şi dansând de una singură. Chiar şi un joc solitar de Scrabble e o activitate mai plăcută.
Sper ca acest proiect pilot să fie o poveste de succes care să fie apoi preluată la nivel naţional. Sunt deja tot mai mulţi oameni care îşi plătesc prin această modalitate taxele şi impozitele, ceea ce mă face mai optimistă decât atunci când am scris acest articol.

7 comentarii:

  1. Invitatie avanpremiera Deja Vu

    Buna!

    Stim exact unde, cand si alaturi de cine vei avea urmatorul Déjà Vu!

    Marti, 12 noiembrie, de la ora 20, la Cinemateca Union, Str Ion Campineanu, nr 21, alaturi de Dan Chisu, Ioana Flora, Anca Alexandru si restul echipei.
    Déjà Vu-ul va dura 75 de minute, timp in care il descoperi pe Mihai, un barbat de 55 de ani care işi incepe prima zi acasa, impreuna cu amanta in locul sotiei. Vei vedea totul prin ochii lui Mihai, iar pe el il vei cunoaste fara sa il vezi, din modul in care reactioneaza personajele cu care interactioneaza: mama, sotia si amanta.

    Te invitam la vizionarea in avanpremiera a filmului Déjà Vu, un film independent care poarta semnatura lui Dan Chisu in calitate de scenarist, regizor, cameraman, actor si producator.

    Dupa vizionare, vei putea afla tot ce te intereseaza de la echipa care a realizat acest film.

    Déjà Vu este o co-productie DaKINO Production si Watch Me Productions, realizata cu sprijinul HBO Romania, 2012.
    Distributia: Ioana Flora, Mirela Oprisor, Anca Alexandru, Gabriel Rauta, Tudor Smoleanu, Horia Gheorghe, Gabriel Sandu, Simona Teodora, Chis Stanciu, Gheorghe Andrei si Dan Chisu.

    RSVP:
    Simona Popa
    Fix: 031.22.55.102⇾122
    Mobil: 0747.12.55.91
    simona.popa@morethanpub.ro

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi pt invitatie, dar nu pot ajunge.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna! Vreau sa te felicit pentru abordarea pe care ai avut-o in momentul in care ai scris acest articol si pentru faptul ca ne-ai prezentat problemele reale pentru care statul la coada este o completa pierdere de timp... Si eu am patit-o de doua ori cu ghiseele astea astfel incat am decis sa fac cat mai multe dintre plati de acasa.

    Daca ai timp te invit sa iti arunci un ochi si peste articolele mele pe aceasta tema, cine stie, poate iti plac si tie asa cum imi place si mie articolul tau ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. buna alegerea de a citi o carte in timpul economisit prin plata on-line a taxelor locale !

    RăspundețiȘtergere
  5. Citesc toate articolele inscrise in concurs inainte de a vota (chiar daca nu integral, pt ca unele ma pierd de la primul paragraf - mai ales daca bloggerul e agramat). Va multumesc pt aprecieri, Vlad si Costel!

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.